FridayFreak

Alla inlägg under november 2012

Av Frida CuTe - 15 november 2012 20:00

Här är 3 asheta skor, som jag just hittat på nätet. Dem i mitten är så klart jeffrey campbell.  

Har ju verkligen inte råd till någon av dom nu, eftersom jag har fullt upp med att spara och fixa inför julen. Måste ju fixa julklappar. ;) Men när det är över så kanske det blir något att beställa hem? <3 


 

Av Frida CuTe - 15 november 2012 18:00


Jag är helt startruck på Jessie J som ni nog redan vet. Här är bara en av hennes fantastiska live, acoustics videos! 

Hur grym och talangfull kan man bli i äntligen?!


Av Frida CuTe - 15 november 2012 16:15

Ja jag vet om att det har varit väldigt dålig uppdaterings dom senaste 2 dygnen men har varken haft tid eller ork för bloggen. Har ju haft plugg upp till öronen, som jag har tjatat om ett bra tag nu! Men igår gjorde jag iaf det "stora No"-provet och det gick faktiskt jätte bra! Så kan äntligen andas ut. Ikväll blir det att slappa, är så sjukt trött nu så det skall bli riktigt skönt! Så vi hörs senare! XOXO Hugs and Kisses!   

 

Av Frida CuTe - 13 november 2012 14:15

Okej jag känner att jag tjatar ganska mycket om det här kalla vädret, men vadå...Det är ju svin kallt?! Och då borde man ju få tjata? ;) Haha iaf, här har jag plockat ihop några tips på hur du kan slippa halsonten nu i vinter, om du är trött på att knapra på halstabletter.

 

  Det sägs att om man gurglar saltvatten i halsen så skall svullnaden gå ner och alla bakterier sköljas bort. 

Så ta ett glas vatten med en tesked salt i och börja gurgla! 

 

  Alla älskar väll té? (förutom jag då...) Och det hjälper ju som nog alla redan vet mot halsont. Men lägg i en mängd med honung med så läkar halsen ännu fortrare eftersom det innehåller antioxidanter. 


  Och nu det bästa tipset! Tro det eller ej men  marshmallows kan faktiskt dämpa halsont! Eftersom marsmallows har "gelatintäcke" på sig så gör det halsen mjukare, det hjälper inte mycket men lite. Så                  njut av att du är förkyld! ;) 

 

 

Av Frida CuTe - 12 november 2012 18:45

  

Här ser ni 2 ringar som jag just hittade HÄR. Är ganska intresserad..Dom är ju faktiskt rätt coola! ^^

Iaf så finns den rosa noten, i 2 andra färger och samma med flygeln. Så gå in HÄR om ni vill titta närmare!

 

Av Frida CuTe - 12 november 2012 16:11

Hejsan! Idag har min dag verkligen vart super! Haft det otroligt roligt i skolan, och har skrattat i stort sett hela dagen. :) Hoppas att ni har haft det lika bra!   I skrivande stund så sitter jag på golvet i mitt rum- i min sacco säck och tänkte just börja med pluggandet! Har ju NO prov på onsdag som jag redan har berättat och det är jag klar med. Men nu skall jag ta igen lite av mitt SO arbete. Ligger lite efter där, så nu kör vi! XOXO Hugs and Kisses!   

 

Av Frida CuTe - 11 november 2012 14:30

Igår så var det plugg, plugg, plugg. Men det ångrar jag inte idag för nu kan jag äntligen slappna av! Ha lite grejer kvar men inte några uppgifter som jag "måste" så kan bara ha en slapp och skön söndag idag! Så idag blir det att städa rummet lite snabbt sen fixa naglarna! Omg, låter som värsta girly, girly nu haha...Iaf så önskar jag mina läsare en fin söndag! 



Av Frida CuTe - 11 november 2012 12:15

Som kanske många av er redan vet så är jag BESATT av hajfilmer! Alltså skräckfilmer om hajar. Tycker det är den bästa filmkategorin inom skräckfilmer. Men det måste bara inte handla om just hajer såklart  Vad som helst som har med vatten att göra, hehe ;) Krokodiler, hajar, bläckfiskar, jätte maneter ja allt möjligt! Jag gillar att det har just med vatten att göra. För det är ju trots allt ett ganska stort mysterium här på jorden. Man vet ju inte vad som finns allra längst ner i den djupaste havet, right? ;)  Haha nej nu skall jag sluta att fjanta mig! Haha här kommer iaf en lista på dom bästa "havs-filmerna" jag har sett!   


En ren klassiker ifrån 1975 Det var faktiskt den här filmen som fick mig att fastna för just den här typen av filmer!

Typ värdens bästa film om krokodiler!  Rouge är helt klart ett måste, att se! ;)

 

Shark night, en ganska "ny" film. Jätte grym den med, och Sara paxton har huvudrollen! 


Deep blue sea. Så bra att man får rysningar! Även ganska gammal, men det kan man absolut inte tro!

__________________________________________________________________________________________________

Har såklart sjukt många fler filmer som jag älskar, men det får räcka för den här gången! Kommer med lite fler tips någon annan gång! 

 

Följa mig på Bloglovin!

 

Om mig!

 
   Hejsan alla fina!

Ni har kommit till en blogg som handlar om massor med modetips, makeup,

 

galna grejer och det senaste kändisskvallret! Även om mig en 15 årig bruds vardag och liv, som gillar att vara galen, teckna, dansa och vara kreativ på alla möjliga sätt!

 

Ni får även en liten mix av det senaste modet & massor med humor! 

Hoppas ni gillar mig blogg!

 

V-Ä-L-K-O-M-M-N-A!

Fråga mig

17 besvarade frågor

Omröstning

Vad tycker ni jag skall blogga mer om? :)
 Mode!
 Smink!
 Mer om dig själv!
 Musik!
 Mer videobloggar!
 Japan!
 Coola/söta grejer!
 Tips och sånt! :)
 Något annat (i så fall kommentera!)

Min Tumblr

 

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Arkiv

Muspekare!!

Cute Polka Dotted Rainbow Bow Tie Ribbon

.

!

muspekare

Pink Cherry

Skapa flashcards